Конкурсите за рекламна агенция ще имат общи правила

Бизнесът и рекламният бранш ще разчитат на общи правила при провеждане и организиране на конкурс за избор на рекламна агенция. Това става ясно от съобщение, публикувано от двете водещи браншови организации - Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Асоциацията на рекламните агенции – България (АРА).


Двете сдружения са подкрепили общи правила при организиране на конкурс, които се основават на практиката на Световната федерация на рекламодателите (WFA) и Европейската асоциация на комуникационните агенции (ЕАCА). Очаква се правилата да засегнат всеки етап от работата по осъществяването на конкурс за рекламна агенция - определяне на срокове, критерии за оценяване, предоставяне на информация от страна на рекламодателя, заплащане за участието на агенциите, комуникация с кандидатите. Инициативата ще бъде официално обявена в средата на март.


"В контекста на несигурната икономическа обстановка и предизвикателствата, пред които е изправена и рекламната индустрия днес, е важно да се доверим на доказано ефективните практики. Придържането към правилата ще гарантира равноправни и справедливи условия на конкуренция, ще спести време и средства на всички страни и ще даде възможност за създаване на качествена и ефективна реклама", коментира Антонис Кандзелис, председател на БАР и изпълнителен директор на "Нестле" - България АД.


"Работата на Асоциацията на рекламните агенции през годините винаги е била насочена към създаването на ясни правила за рекламния бизнес в България. Този пазар е един от най-конкурентните и добре развити и приемането на тези правила е доказателство, че двете страни в бизнеса работят успешно заедно. Сигурен съм, че както рекламните агенции, така и рекламодателите в България ще бъдат по-сигурни и уверени, когато работят по ясни, прозрачни и равнопоставени условия", заяви Красимир Гергов, председател на АРА.

Ключови думи към статията: